DRONEBASE
  • Home
  • Track & Trace
  • No-fly zones
  • Login

Dronebase Kennisbank

Settings

  • Add Operator
  • Add Drone

Missions

  • Cancel or delete mission
  • Mission assignment number / label printing
  • Change mission
  • Flight simulation
  • What3words
  • New mission

Tools

  • Nofly zones
  • Track & trace emails
  • Home
  • Docs
  • Tools
  • Track & trace emails

Track & trace emails

With the automatic e-mail, you easily keep the customer informed about the status of the delivery or service. Inform your customers during every step of the process and all in your own corporate style.

1. Scanned status – an email is automatically sent as soon as the job receives a scan from the operator
2. Completed status – The customer will automatically receive an e-mail as soon as the job gets the completed status.

Email template setup:
1. Go to settings
2. Go to email templates
3. Select email at
– Job started (label created)
– Completed assignment (status update)


Sample track and trace email for drone delivery;




Customer parameters
Name Recipient
Residence recipient
Zip code
Company name recipient
Country receiver

Parameters command details
Pickup Details
Carriers
Delivery Day
Delivery Date
Postal code
Reference Number
Drone
Drone operator
Drone coordinates
Drone start date
Drone end date
What3word

Parameters tracl & trace
Track and Trace as block
Track & Trace code
track.and.trace.link
products


Was dit artikel nuttig?
Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
Nog vragen? Neem contact met ons op

Wij helpen je graag verder

Updated on March 19, 2023
Nofly zones
    • English

© 2022 DroneBase.eu is een onderdeel van Logxstar Enterprise Solutions B.V. 

Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}